انجمن

روش هایی برای سفت شدن صورت و دیر پیر شدن آن

در این مطلب روش هایی برای جلوگیری از شل شدن پوست صورت بیان میکنیم، که هم پوست صورت سفت باشد و هم دیرتر دچار پیری پوست شویم . دراینجا ۶ راهکار برای شما پیشنهاد میکنیم که بسیار ساده هستند.

1- آدامس بدون قند بجوید

احتمالا شما نیز متوجه شده اید برخی از افراد مشهور آدامس می جوند و برخی اوقات رسانه ها بر روی صحنه مچ آنها را می گیرند! این بدین دلیل است که جویدن آدامس بدون قند عضلات آرواره و صورت را ورزش می دهد و در طول زمان صورت را متناسب تر نشان می دهد.

2- نوشیدن مقدار زیاد آب

یک رژیم غذایی سالم از چربی کم و مقدار زیاد آب تشکیل شده است که بسیار به داشتن صورتی با عضلات متناسب کمک می کند. وقتی شما به بدن حد آب کافی نرسانید دچار وضعیتی به نام احتباس آب می شود. بنابراین با نوشیدن ۸ الی ۱۰ لیوان آب در روز بدن خود را مرطوب نگاه دارید.

3- استفاده صحیح از آرایش

ترفند های آرایشی زیادی وجود دارد که می تواند صورت را لاغرتر از آنچه هست نشان دهد. این ترفند ها چندین کیلو از صورت کم خواهد کرد. می توانید به خط فک و آرواره برنزه بزنید، به طوری که آرواره بیشتر زاویه دار شود و یا می توان از کرم پودر و کانسیلر تیره تری در چانه زده و آن را با رنگ گردن آمیخته کنید. یکی دیگر از این ترفند ها آن است که با استفاده ماهرانه از ریمل، خط چشم و سایه ، چشم ها را درشت تر نشان دهید.

4- استفاده از کرم ضد آفتاب

اشعه های مضر ماوراء بنفش تاثیر مخربی بر پوست داشته و منجر به چین و چروک و افتادگی پوست می شود. همیشه پیش از رفتن در بیرون و قرار گرفتن در معرض نور خورشید از ضد آفتاب برای محافظت پوست استفاده کنید تا پوستتان را سفت نگاه دارید.

5- ماساژ صورت

ماسک و ماساژ صورت نقش بسیار مهمی را در داشتن صورتی متناسب ایفا می کند. ماساژ می تواند مانند قالبگیری عمل کرده و به راحتی می توانید آن را در خانه با روغن نارگیل ، کرم ها، آواکادو یا روغن بادام انجام دهید. ماساژ صورت با روغن ها ، فرایند گردش خون را در تحریک کرده و خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ می کند.

6- انجام ورزش های صورت

شماری از ورزش های صورت وجود دارد که می توانید در هر جایی آنها را انجام دهید، در خانه، اداره و یا حتی هنگام سفر. این ورزش ها عضلات صورت را سفت تر و شکیل تر خواهد کرد. می توانید ورزش هایی برای فک، پیشانی، گردن، گونه و لب ها انجام دهید. برای مثال برای پیشانی ، هر دو انگشت اشاره را زیر ابروها قرار داده ، سپس چشمها را ببندید و با انگشت ها سعی در پایین آوردن به سمت چشم ها کنید و هم زمان ابروها را بالا ببرید. این ورزش ساده تا ۱۰ دقیقه هر روز می تواند نتیجه حیرت انگیزی داشته باشد.

 

منبع: دکترسلام

دانـــــلود

  • - بازدید: 118

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی و تبلیغات

خرید vpn خرید kerio خرید vpn